Är det bara jag som skäms för dig?

Nej, jag skäms lika mycket, du skäms för att logiken uppenbarar sig litegrann, men du vägrar förstå den, eller acceptera den. Du har börjat greppa den. Kom gärna inte o tala om för mig att jag ska skämmas för en tanke, när det är din tanke. Bara att du vägrar tro det. En dag kanske du förstår att det är vår tanke. Tänk såhär, om du ställer en fråga högt, och jag besvarar den. Då är det desamma som att du frågar dig själv något, o besvarar din fråga. Svaret beror på frågan, vad är då frågan, o då börjar vi om igen...Det här är en resa vi alla gör, på väldigt många olika sätt. för alla delar av världen är baserat på dessa principer, försök tillämpa det så kommer ni inse samma sak. Är det sant, tänk om det är såhär tänker ni så tänker även jag, sen kommer jag rationalisera det in i min verklighet, så att jag kan funktionera i samhället. Samma sak kommer du göra, om du vägrar göra detta, så kommer du att bli galen. Poängen är att min insikt är din insikt, lev med den insikten och få andra att förstå det. Sen vill du naturligtvis inte bli stämplad som galen. Det går väldigt tydligt att förklara vad man menar. Men folk kommer alltid INTE förstå. Tills den dag jag tror att dom kommer förstå, den dagen känns inte alltför avlägsen i ett större perspektiv. Vi snackar max ett par människolivstider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0