Hur slutar Tv-serien Lost?

Jag ser lost från olika sätt. Det finns ju det självklara slutet, sen finns det slutet bakom slutet. Jag tror det kommer baseras på samma koncept som vi baserar allt på. Möjligtvis kan vi se hur vissa karaktärer går från ett stadie av livet till ett annat, men jag tror att budskapet kommer kunna utrönas i slutet av säsongen. Det är logiken i slumpmässigheten som förklarar detta. Det kommer finnas något i slutet av serien som hävdar att allt är ett, men det kommer vara delar i budskapet som lurar dig själv. Du måste förstå, det är den verklighet du ser som faktiskt finns. Jag tror det här kommer vara det väsentliga i serien som allt annat. Men i serien lurar vi oss själva. Frågan är dock alltid densamme. Om vi ser världen ur ett existentialistiskt synsätt, så kan allt skalas av ner till detta. Allt handlar om vår strävan att förstå varandra, samtidigt som vi leder oss själva på villospår genom att vägra inse sanningen. Säkert därifrån man kommit att tala om "vägra inse sanningen". Tänk er jesus o tolv andra som verkligen insåg det här kom och försökte tala om det för folk. Så kommer dom från deras "romarriket verklighet" och tror sig veta hur saker ligger till. Fråga er själv detta, hur hade ni resonerat? Vad hade ni förespråkat om ni hade förstått allt detta. Alla, o då menar jag alla hade förespråkat budskapet på samma sätt för det går inte besudla denna sanning. Den är den renaste formen av sanning. Men som jag gick in på tidigare hade du/jag/vi kommit på olika sätt för folk att leva efter budskapet. Ta hand om dig själv och din omgivning. Det är vad det handlar om. Förstår du nu? Hur du är gud? hur du är djävulen på samma gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0