Jag har tappat hoppet för mänskligheten, enligt mig kommer vi att utrota oss själva innom ett par hundra år.. Har jag rätt?

Jag tror faktiskt du har fel. jag hoppas du har fel, grejen är den att vi är närmare svaret än vad vi nånsin varit. Men insikten som skulle innebära en total förändring av vårt liv kommer enbart med vår civilisations undergång. Då kommer historien att upprepas igen o igen o igen tills vi verkligen fattar poängen och har den dokumenterad så att vi inte kan tappa den. Men så kommer säkert människan att lura sig själv precis som i alla våra religioner. Men jag tror vi är nära en förändring. När jag säger nära menar jag jorden kommer nog ta tag i saker åt oss. denna gång kommer vår dokumenterade kunskap inte gå till spillo, all denna samlade kunskap kommer ge oss dessa insikter och många kommer sträva efter ett bra sätt att leva o följa detta liv på. hur lever vi efter att vi har gjort denna insikt? Jo vi kollar på budskapen som finns i ALLA våra religioner som en gemensam tråd. Sen kollar vi på hur dessa budskap förvanskats av tidens tand. Jag har ingen aning om vad kung james dillade om. Men jag förstår vad jesus, muhammed o buddha predikade. Svaret på din fråga är att jag är hoppfull o tror att vi denna gång kommer lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0