Tror du att du e Gud?

Jag vet att jag är gud. Jag visste detta igår, jag inser detta nu och jag förstår det imorrn. Allt det här sker även samtidigt. Det här är också en del av budskapet. Jag är lika mycket gud som du är gud, jag är lika mycket djävulen som du är djävulen. Jag är lika snäll som du är. Lika god, etc etc. på det här sättet sipprar det vackra budskapet ner..vi försöker organisera budskapet så att alla ska förstå, vi gör det i form av religioner, men påvägen sker misstolkningar. Någon inser detta påvägen o talar om en "ny väg", detta är svaret. Jag har alltid hatat religion men förstår budskapet nu. Religion är så besudlat så att det måste helt och hållet skalas av från budskapet, istället för att förmedlas inom densamme. En gemensam sanning är den enda logiska slutsatsen. Det är vad som kommer att ske. Det är ett faktum och logiken är så självklar. Det som kommer bestå från våra religioner om 100 år är det rena budskapet, om vi inte hunnit dra jorden mot vår undergång innan dess. Jag känner att religion är så logiskt, det är så självklart, för budskapet finns inom religionen. Problemet är allt avfall som budskapet dragit på sig efter alla dessa år. Det klarar inte av något mer. Det är passe...alla som inte inser det lever i en föråldrad del av oss själva. Det känns rätt logiskt att dessa händelser kommer ske om inte en alltför avlägsen framtid. Vi håller faktiskt på att tala om sanningen för oss själva, även via nätet. Men så kommer folk som gör tolkningar av budskapet och leder oss på villovägar. Köp det här, vem bryr sig. köp en bil. ha den väskan ha dom skorna, ha den mobilen. Du har budskapet inom dig, livet är en strävan för att hålla dig på den goda sidan av livet, sidan där du bidrar till en bättre skapelse. Alla bidrar gott till skapelsen, men alla bidrar även ont. vi skadar oss själva genom att skada varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0